Important Announcement: Temporary Suspension of Climbing Tours 18 March - 14 April 2020

IMPORTANT ANNOUNCEMENT
TEMPORARY SUSPENSION OF CLIMBING TOURS
18 MARCH - 14 APRIL 2020

LATEST UPDATE: 25 March 2020

Dear valued guests,

Given the unprecedented impact of COVID-19 and the latest “Movement Control Order” issued by the Malaysian Government to contain the Covid-19 spread, all Mount Kinabalu climbing activities are temporarily suspended from 18th March - 14th April 2020.

Mount Kinabalu will allow postponement to a later date between 15th April 2020 - 30th December 2020. Postponement dates are subjected to suppliers’ availability & there will be no extra charges or price increment.

We will be contacting all our guests who will be climbing from now onwards until 14th April 2020 as soon as possible. We urge our valued guests whose trips are impacted to hold off from calling or contacting us unless your climbing dates are within 48 hours due to significant waiting time. ⁣

We thank you for your patience and understanding during these unprecedented times as we are doing our best to communicate as swiftly as possible.

Regards,
Mount Kinabalu Team


----------


Kepada pelanggan yang dihargai,

Berikutan penularan wabak COVID-19 dan pengumuman Perintah Kawalan Pergerakan yang dikeluarkan oleh kerajaan Malaysia, kesemua aktiviti mendaki Gunung Kinabalu telah ditangguhkan mulai 18 Mac sehingga 14 April 2020.

Mount Kinabalu akan membenarkan penangguhan aktiviti mendaki ke tarikh yang akan datang, mulai 15 April 2020 sehingga 30 Disember 2020. Sebarang penangguhan adalah tertakluk kepada kekosongan slot mendaki pada tarikh tersebut dan tiada sebarang caj ataupun kenaikan harga dikenakan.

Kami akan menghubungi kesemua pelanggan kami yang telah menempah slot mendaki dari kami mulai dari sekarang sehingga 14 April 2020 dengan secepat mungkin. Kami menyarankan semua pelanggan yang terjejas untuk tidak menghubungi kami terlebih dahulu melainkan aktiviti mendaki anda berlangsung dalam tempoh masa 48 jam.

Kami amatlah berterima kasih di atas kesabaran dan timbang rasa anda pada ketika ini, di mana kami bertungkus-lumus untuk berkomunikasi dengan anda dengan secepat yang mungkin.

Yang benar,
Mount Kinabalu


Last Updated At:

Share:

Back to News